Vyhledávaní

Test celoročních pneumatik 2024 Auto Bild 225/50 R17

Celoroční pneumatiky jsou v Evropě stále populárnější. Zvažujete koupi celoročních pneumatik? Přemýšlíte, které celoroční pneu jsou skutečně vhodné pro všechny povětrnostní podmínky a do kterých raději neinvestovat? Inspirujte se velkým testem celoročních pneu časopisu Auto Bild 2024. Tento prestižní německý motoristický časopis testoval v roce 2024 přes 150 celoročních pneu, přičemž si posvítil také na 37 pneumatik v rozměru 225/50 R17, které obouvají vozy střední třídy. Které pneu v tomto testu překvapily, a které naopak zklamaly? 

Foto: Michelin

Jaká kritéria by měly splňovat celoroční pneumatiky? 

Rozměr pneumatik 225/50 R17 vybral Auto Bild pro test proto, že patří k nejpoužívanějším v Evropě. Pneumatiky v rozměru 225/50 R17 obouvají například vozy značek Škoda Octavia a Škoda Yeti, Audi A4, Seat Alhambra, Renault Megane, Opel Insignia, Mercedes-Benz třídy C, Kia X Ceed, Honda Accord a mnoho dalších vozů střední třídy.  

Jak ale Auto Bild uvádí, vybrat celoroční pneu není jednoduché, protože by měly splňovat vysoké požadavky na bezpečnost a spolehlivost za všech povětrnostních podmínek. Nejen na suché vozovce, ale také na mokru, sněhu a ledu musejí celoroční pneumatiky poskytovat dostatečnou přilnavost a krátkou brzdnou dráhu, aniž by způsobovaly prudký nárůst spotřeby. A neměla by být opomíjena ani radost z jízdy s přesnými reakcemi na řízení. 

Jak Auto Bild testoval 37 celoročních pneumatik? 

37 celoročních pneumatik Auto Bild nejdříve testoval z hlediska brzdné dráhy na suché i mokré vozovce. Pouze 15 nejlepších celoročních pneumatik se pak dostalo do hlavní části testu v 16 jednotlivých disciplínách. Testeři se zaměřili na bezpečnost jízdy na sněhu, mokré i suché vozovce. Pozornost věnovali také například poměru cena/výkon a dopadu na životní prostředí. 

Komu patří zlatá, střední a bronzová příčka v testu celoročních pneu Auto Bild 225/50 R17 2024? 

1. místo pro Vredestein Quatrac (98 V)

Celoroční pneu Vredestein Quatrac získala známku 1.3 (Příkladný). Tato pneumatika střední třídy značky Vredestein předstihla v testu prémiové výrobce. Pneumatika zaujala dobrým výkonem ve všech testovaných disciplínách. Má dobré bezpečnostní rezervy při aquaplaningu, krátkou brzdnou dráhu a sportovní jízdní vlastnosti s přímou odezvou řízení a dobrou manévrovatelností při zatáčení. 

vredestein-quatrac.jpg

2. místo pro Continental AllSeasonContact 2 (98 Y)

Celoroční pneumatika Continental AllSeasonContact 2 získala hodnocení 1.4 (Příkladný). Pneu značky Continental má vysoký výkon na ledu a sněhu, krátkou brzdnou dráhu na zimní vozovce a nabízí sportovní chování za mokra.  

Continental-AllSeasonContact-2.jpg

3. místo pro Michelin CrossClimate 2 (98 Y)

Celoroční pneumatika Michelin CrossClimate 2 obdržela známku 1.4 (Příkladný). Celoroční pneu značky Michelin má vyváženou úroveň výkonu na sněhu a ledu, dobrou přilnavost a krátkou brzdnou dráhu a nabízí také sportovní, bezpečné ovládání. Pneu Michelin CrossClimate 2 se stala zároveň nejekologičtější pneumatikou v testu.

Michelin-Crossclimate-2.jpg

Celkové výsledky testu celoročních pneumatik Auto Bild 225/50 R17 2024 

Umístění Testovaný produkt Známka
1.  Vredestein Quatrac (98 V) 1.3 (Příkladný)
2.  Continental AllSeasonContact 2 (98 Y) 1.4 (Příkladný)
3.  Michelin Cross Climate 2 (98 Y) 1.4 (Příkladný)
4.  Goodyear Vector 4 (98 W) 1.5 (Příkladný)
5.  Pirelli Cinturato All Season SF3 (98 W) 2.0 (Dobrý) 
6.  Dunlop All Season 2 (98 W) 2.2 (Dobrý) 
7.  Kleber Quadraxer 3 (98 W) 2.3 (Dobrý) 
8.  Giti GitiAllSeason AS2 (98 W) 2.4 (Dobrý) 
9.  GT Radial ClimateActive (98 W) 2.5 (Dobrý)
10.  BF Goodrich Advantage All-Season (98 W) 3.1 (Uspokojivý)
11.  Viking FourTech Plus (98 W) 3.3 (Uspokojivý)
12.  Bridgestone Turanza All Season 6 Enliten (98 V) 3.4 (Uspokojivý)
13. Kumho Solus 4S HA32+ (98 W) 4.2 (Podmíněně doporučeno) 
14.  Toyo Celsius AS2 (98 Y) 4.3 (Podmíněně doporučeno) 
15.  Linglong Grip Master 4S (98 V) 4.4 (Podmíněně doporučeno) 

Celoroční pneu mají excelentní výkony na sněhu, při výkonu na mokru a suchu ale pokulhávají 

  • Výkony na sněhu

Při testování celoročních pneu 225/50 R17 byli testeři Auto Bildu mile překvapeni při testování některých pneumatik na sněhu. Pneumatiky Continental AllSeasonContact 2 a Michelin CrossClimate 2 si z hlediska ovladatelnosti vedly ještě o něco lépe než zimní pneumatiky

Zimní pneumatika je však pro zimní sezónu podle Auto Bildu stále lepším řešením než všestranná celoroční pneumatika. To je patrné zejména na brzdné dráze: mezi zimními a celoročními pneumatikami je rozdíl až čtyři metry. To, co nezní jako mnoho, může rozhodnout třeba to, zda včas zastavíte před přechodem pro chodce. 

znaceni-pneu.jpgFoto: Continental 
  • Výkony na mokru 

Při dešti a letních teplotách musely testované celoroční pneu soutěžit s letními pneumatikami. U téměř všech celoročních pneumatik není jejich brzdné chování na mokru ideální: letní pneumatika zastaví až tři metry před nejlepší celoroční pneumatikou.

Nejlépe v testu na mokru dopadla celoroční pneu Pirelli Cinturato All Season SF3 (98 W), která má výborné bezpečnostní rezervy při aquaplaningu a může se tak výkonem na mokru rovnat letním pneumatikám.

Pneu Linglong Grip Master 4S (98 V), která se v testu umístila na posledním, tedy 15. místě, má na mokru až o 12 metrů delší brzdnou dráhu než letní pneumatika. Pneu značky Linglong má však dobrou ovladatelnost na suchu a vysoký kilometrový výkon. 
  • Výkony na suchu 

Také při výkonu na suchu celoroční pneu zaostávají za letními pneumatikami. Pro zajištění lepší přilnavosti na sněhu jsou celoroční pneumatiky vyrobeny z měkčí pryžové směsi a bloky běhounu mají více zářezů – na úkor brzdné dráhy na suché vozovce. I ten nejlepší „brzdař“ v testu, pneu Bridgestone Turanza All Season 6 Enliten (98 V), potřebuje téměř o dva metry více než letní pneumatika.

Jak dopadl test opotřebení celoročních pneumatik? 

Auto Bild uvádí, že pneumatiky, které se rychle opotřebovávají, nejsou jen zátěží pro peněženku, ale také pro životní prostředí. Kumho Solus 4S HA32+ (98 W) dává negativní příklad. Po 13 tisících kilometrech ztrácí dvakrát více gumy než pneumatiky s delší životností od společností Michelin, Dunlop, Toyo a Kleber.

V testu spotřeby pak zvítězily pneu značek Viking, BF Goodrich a Bridgestone

Závěr: Celoroční pneumatiky je třeba vybírat pečlivě 

Celoroční pneumatiky se mohou stát bezpečnou a nákladově úspornou alternativou letních a zimních pneumatik. Je však důležité vsadit na kvalitu a vybrat takové celoroční pneu, které zajistí dobrý výkon v každém ročním období.

Přečtěte si naše články Pro koho jsou vhodné celoroční pneumatiky a Mohu použít celoroční pneu místo zimních? 

Další články aktualit