Jaká jsou nejčastější poškození pneumatik?
Co všechno se vaší pneumatice může stát?
Pneumatiky můžou vykazovat více či méně závažná poškození. Podívejte se, jaká jsou ta nejčastější poškození pneumatiky a jaké jsou jejich příčiny.
Nerovnoměrně sjetý dezén pneu
Nejčastějším poškozením pneumatik je nestejnoměrné ojetí dezénu. To je způsobeno především špatně zvoleným tlakem v pneumatice. Buď je příliš přehuštěná, nebo naopak podhuštěná. Poznávacím znamením je poškození na vnitřní nebo vnější straně běhounu. Dávejte si tedy pozor na správný tlak v pneumatikách.Sjeté bočnice pneu
Pokud jsou ojeté bočnice, nejčastější příčinou je špatná geometrie náprav, stav řízení a řídícího ústrojí vozidla.
Vyskákané pneumatiky
Když jsou vaše pneumatiky ojeté více jen na některých místech a budou na nich zuby jako na pile (tzv. „pilový efekt“), pak je na vině špatný stav tlumičů a pérování vozidla. Na zadní pneu působí pouze decelerace, brždění. Proto se bloky vzorku opotřebovávají do tvaru pilky.
Mechanické poškození pneumatiky a pneu boule
Dalším častým jevem je mechanické poškození. Trhliny v pneumatice, odchlípnutí dezénu, boule na pneumatice (na bočnici). Na vině jsou v takovém případě zpravidla prasklá vlákna v kostře pneumatiky vlivem najetí do díry či na obrubník.
Poškozená bočnice pneu
Boční poškození pneumatiky způsobuje nejčastěji najetí na ostrý obrubník, případně jízda v nerovném terénu. Často k němu dochází na horských cestách, případně na štěrkových cestách.
Pokud pozorujete na svých pneumatikách některé z výše popsaných poškození, doporučujeme je vyměnit za nové, protože ztrácí své jízdní vlastnosti. Případná oprava pneumatiky záleží na rozsahu poškození a stáří pneu. Většina z výše zmíněných problémů si však nejspíš vyžádá koupi nových pneu.