Test letních pneumatik Auto Bild 225/40 R18 2025

Jak Auto Bild testoval 52 letních pneumatik?
Všechny testované pneumatiky musely nejdříve podstoupit kvalifikaci, kde se měřila délka jejich brzdné dráhy. Tam museli nejprve brzdit ze 100 km/h na suché vozovce a poté z 80 km/h na mokré vozovce. Do hlavního testu se pak dostalo pouze 20 pneumatik s nejkratší celkovou brzdnou dráhou.
U 20 nejlepších pneumatik pak testování pozůstávalo celkem z 12 různých disciplín. Testy na mokru zahrnují zkoušku brzdění, aquaplaning, aquaplaning v zatáčkách, ovladatelnost a boční vedení. Na suché vozovce se test zaměřuje na testy brzdění, ovladatelnost, jízdní komfort a hlučnost při průjezdu. Nakonec se v nákladové kapitole hodnotí kilometrový výkon, valivý odpor a poměr ceny a výkonu.
Komu patří zlatá a bronzová příčka v testu letních pneu Auto Bild 225/40 R18?
Auto Bild udělil v testu dvěma prémiovým pneumatikám rovnou dvě zlaté medaile. Stříbrná příčka zůstala neobsazena a bronz bere jedna prémiová pneu.
1. místo pro Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (92Y)
Letní prémiová pneu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 získala známku 1.2 velmi dobrá. Pneu zaujala velmi dobrými bezpečnostními rezervami, krátkou brzdnou dráhou na mokru a vynikajícím kilometrovým výkonem. Navíc se může pochlubit nejlepším hodnocením v testu nákladů a je tedy také „Eko-šampionem 2025“.
✅dobré bezpečnostní rezervy
✅krátká brzdná dráha za mokra
✅nejlepší pneumatika v kategorii nákladů
1. místo pro Michelin Pilot Sport 5 (92Y)
Také další vítěz – prémiová pneu Michelin Pilot Sport 5 získala celkové skóre 1.2 velmi dobrá. Pneu v testu zabodovala svým dynamickým ovládáním, krátkou brzdnou dráhou na mokré i suché vozovce a velmi dobrým kilometrovým výkonem.
✅dynamické ovládání
✅krátká brzdná dráha na mokré i suché vozovce
✅velmi dobrý kilometrový výkon
✅velmi dobrý výkon v kategorii nákladů
3. místo pro Bridgestone Potenza Sport 92Y
Třetí místo obsadila prémiová letní pneumatika Bridgestone Potenza Sport s celkovým hodnocením 1.3 velmi dobrá. Pneu se stala zároveň vítězem testu brzdné dráhy.
✅přesvědčivá přilnavost s krátkou brzdnou dráhou
✅ vítěz celkového testu brzdné dráhy
✅ dynamické jízdní vlastnosti
Celkové výsledky testu letních pneu Auto Bild 225/40 R18 2025
# | Testovaný produkt | Skóre testu |
1. | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (92Y) | 1,2 velmi dobré |
1. | Michelin Pilot Sport 5 (92Y) | 1,2 velmi dobré |
3. | Bridgestone Potenza Sport 92Y | 1,3 velmi dobré |
4. | Continental Premium-Contact 7 (92Y) | 1,4 velmi dobré |
4. | Hankook Ventus evo K137 (92Y) | 1,4 velmi dobré |
4. | Kumho Ecsta PS71 (92Y) | 1,4 velmi dobré |
7. | Falken Ziex ZE320 (92W) | 2,1 dobré |
8. | Toyo Proxes Comfort (92W) | 2,3 dobré |
9. | Dunlop Sport Maxx RT2 (92Y) | 2,4 dobré |
10. | Sailun Atrezzo ZSR2 (92Y) | 2,5 vyhovující |
11. | Linglong Sport Master (92Y) | 2,6 vyhovující |
12. | Maxxis Victra Sport 5 (92Y) | 2,7 vyhovující |
13. | Vredestein Ultrac Pro (92Y) | 2,8 vyhovující |
14. | Laufenn S Fit EQ+ (92Y) | 3,1 vyhovující |
14. | Nexen N'Fera Sport (92Y) | 3,1 vyhovující |
14. | Pirelli P Zero PZ4 (92Y) | 3,1 vyhovující |
17. | Giti Sport S2 (92Y) | 3,4 vyhovující |
17. | Nokian Powerproof 1 (92Y) | 3,4 vyhovující |
19. | Yokohama Advan Sport V107 (92Y) | 3,5 dostatečné |
20. | Firestone Firehawk Sport (92Y) | 3,6 dostatečné |
Pozitivním překvapením je nový dezén Hankook Ventus evo K137, který je nejen nejlepší v brzdění na mokru, ale má také přesvědčivou jízdní dynamiku a dobrý kilometrový výkon.
Letní pneu značek Sailun a Linglong dokazují, že čínští výrobci pneumatik mají také co nabídnout. Oběma testovaným pneu unikají jen důležité body, pokud jde o kilometrový výkon. Jejich jízdní vlastnosti jsou však bezpečné – dokonce lepší než u některých tradičních značek.
V testu si celkově nejlépe vedly letní pneu značek Goodyear, Michelin, Bridgestone, Continental, Hankook a Kumho.
Výsledky testu brzdné dráhy v metrech Auto Bild 225/40 R18 2025
Modely v plném testu | Mokro/brzdění z 80 km/h | Sucho/brzdění ze 100 km/h | Celkem |
Bridgestone Potenza Sport (92 Y) | 27,6 | 32,6 | 60,2 |
Michelin Pilot Sport 5 (92 Y) | 27,7 | 33,5 | 61,2 |
Hankook Ventus Evo K137 (92 Y) | 27,4 | 34,0 | 61,4 |
Kumho Ecsta PS71 (92 Y) | 27,4 | 34,2 | 61,6 |
Linglong Sport Master (92 Y) | 27,4 | 34,2 | 61,6 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (92 Y) | 28,3 | 34,1 | 62,4 |
Falken Ziex ZE320 (92 W) | 29,5 | 33,0 | 62,5 |
Continental PremiumContact 7 (92 Y) | 28,3 | 34,6 | 62,9 |
Sailun Atrezzo ZSR2 (92 Y) | 28,7 | 34,3 | 63,0 |
Maxxis Victra Sport 5 (92 Y) | 29,2 | 33,9 | 63,1 |
Toyo Proxes Comfort (92 W) | 30,4 | 34,0 | 64,4 |
Laufenn S Fit EQ+ (92 Y) | 29,7 | 34,9 | 64,6 |
Nokian Powerproof 1 (92 Y) | 30,4 | 34,8 | 65,2 |
Yokohama Advan Sport V107 (92 Y) | 31,8 | 33,8 | 65,6 |
Firestone Firehawk Sport (92 Y) | 31,1 | 34,6 | 65,7 |
Nexen N Fera Sport (92 Y) | 30,9 | 35,0 | 65,9 |
Giti Giti Sport S2 (92 Y) | 30,9 | 35,4 | 66,3 |
Vredestein Ultrac Pro (92 Y) | 31,2 | 35,0 | 66,2 |
Dunlop Sport Maxx RT2 (92 Y) | 31,5 | 35,2 | 66,7 |
Pirelli P Zero PZ4 (92 Y) | 32,3 | 34,6 | 67,0 |
Proč se nevyplatí vybírat pneu pouze podle ceny?
Auto Bild upozorňuje, že kdo při nákupu pneumatik hledá pouze nejlevnější variantu, vystavuje sebe i ostatní účastníky silničního provozu nebezpečí. Například letní pneumatika Autogreen Smart Chaser SC1 (92 W), která byla vyřazena ještě v kvalifikaci, má celkovou brzdnou dráhu na mokru i suchu 81,9 metru. To je až o 21,7 metru více než u nejlepšího „brzdaře“ testu – pneumatiky Bridgestone Potenza Sport (92 Y), jejíž celková brzdná dráha je 60,2 metru. Na mokré vozovce se Autogreen Smart Chaser SC1 zastaví až po 43,6 metrech.
Co odhalila analýza nákladů?
Součástí testu letních pneu Auto Bild byla také analýza nákladů. Ta odhalila, že když se vezme v úvahu kilometrový výkon a spotřeba paliva, některé zdánlivě levné pneumatiky mohou být z dlouhodobého hlediska dražší.
To, jak hospodárná je jízda s pneumatikou, se ukáže až při srovnání počtu najetých kilometrů a valivého odporu s cenou. Nízký valivý odpor také snižuje náklady na palivo nebo elektřinu. Díky vynikajícímu kilometrovému výkonu a férové ceně porazil Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 konkurenci v testu nákladů. V těsném závěsu skončil dezén Pilot Sport 5 od Michelinu.
Další články aktualit


